Search This Blog

Tuesday, January 29, 2013

Tenkara fly tying و چند تاکتیک ماهیگیری تنکارا


  Tenkara fly tying و چند تاکتیک ماهیگیری تنکارا


ما با یه سیستم ماهیگیری خیلی راحت و آسون فلای فیشینگ آشنا شدیم به نام Tenkara و دیگه بحانه ای نداریم بگیم که لوازمش گیر نمیاد و سیستم ماهیگیری پیچیده ای هست یا ما با این سیستم آشنا نیستیم  ، در یک مقاله که چند روز پیش در سایت قرار گرفت در باره نحوه کار با این سیستم آشنا شدیم و در این مقاله در باره نحوه بافت پشه و چند تاکتیک ماهیگیری آشنا میشیم . . .

مقاله ای که قبلا در باره سیستم ماهیگیری تنکارا نوشته شد

سیستم ماهیگیری Tenkara



اولش برام سخت بود که در باره پشه های مخصوص سیستم Tenkara صحبت کنم و حرفی برای گفتن نداشتم ولی بعد که تو اینترنت یه نگاهی به نحوه بافت این پشه انداختم متوجه شدم که اصلا بافت یک پشه تنکارا کار مشکلی نیست و خیلی هم ساده هست فقط یه پرو دور یه قلاب می پیچند و میشه پشه تنکارا به همین سادگی . . .







اصول ماهیگیری تنکارا به این صورته که تمام حرکت پشه در آب با سر چوب هدایت میشه و اصل و پایه سیستم ماهیگیری Tenkara بالا و پایین کردن پشه در آب می باشد که شکل پشه ها هم ایجاب می کنه که به این سیستم ماهیگیری انجام بگیره ولی این تنها راه ماهیگیری فلای تنکارا نیست .

اکثر تاکتیک های که ما در فلای فیشینگ داریم در این سیستم Tenkara هم می توانیم پیاده سازی کنیم مثلا پرتاب پشه  جمع کردن اون ، یا هدایت پشه با جریان آب ، یا استفاده از پشه های خشک یا  dry  در ماهیگیری . ..


اگه من باشم  تنکارا کار کنم تمام انرژیمو میزارم رو سیستم کششی یه پرتاب چند متری و بعد پشه رو زیر آب به سمت خودم هدایت می کنم به همین سادگی و مطمعنم که حتما جواب خواهم گرفت .
در این قسمت با چند تاکتیک ماهیگیری با پشه های با سیستم Tenkara آشنا می شوید

تاکتیک ماهیگیری drag-free drift


تاکتیک ماهیگیری not swinging a fly


تاکتیک ماهیگیری sinking your fly


در اینجا ما تصاویری داریم که خودشان بیانگر تاکتیک ماهیگیری می باشند و  به نظر من یه تصویر آموزشی بهتر از نوشتن چند صحفه در باره یک تاکتیک می باشد .


ولی این اصل ماهیگیری رو فراموش نکنید ماهی های مهاجم در صورتی به پشه حمله می کنند  که پشه شما در حال حرکت باشه یا مخالف آب یا موافق آب به هر حال حرکت طعمه ماهی مهاجم رو تحریک به حمله می کنه .





تشکر از جناب آقای مهندس حسن دلفروش از راهنمایی ها
ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

Vedder river steelhead fishing in april

Vedder river steelhead fishing in april So so lucky only 5 minutes from home I could still head out the river. I’m so thankful and grateful ...