Search This Blog

Monday, January 7, 2013

واقعا ! یعنی میشه ماهی کپورو با فلای گرفت

واقعا ! یعنی میشه ماهی کپورو با فلای گرفت


ماهیگیری ورزشی رو تو ایران شروع کردم جای که اگه آدم های غیره ماهیگیر و عادی تورو با چوب چرخ ماهیگیری ساده میدیدن کنار آب همه چشمها گرد می شد و با تعجب نگات می کردن حالا فکرشو کن همین حسو حالو ماهیگیرا زمانی نصبت به تو داشتن که چوبو چرخ فلای تو دستد بود ، چشماشون گرد می شد و می گفتن واقعلا فلای کار می کنی مگه جواب میده می گن که فلای فیشینگ تو ایران جواب نمی ده ؟















ماهیگیران ایران کاملا سنتگرا بودند و با روش های نوین ماهیگیری نا آشنا و غریبه بودند تازه کلی طول کشید که به همه ثابت کردم ماهی قزل آلارو میشه با فلای گرفت حالا فکرشو کن چه مسیر طولانی در پیش داشتم که روش صید ماهی کپورو با فلای به همه معرفی کنم تا اگه ماهیگیری با این صحنه ها رو به رو شد یه علامت تعجب تو سرش به وجود نیاد . . .


یه برکه مصنوعی پیدا کردم تویکی از باغ های رفقا جای که شرایط ایده آلی برای فلای برای کپور داشت وقتی برای پارتی به این باغ می رفتیم یه نگاهی تو عالم مستی به دریاچه مینداختم و به صورت تصادفی می دیدم که زنبور وشاپرک های که رو آب میوفتن توسط ماهی های کپور اون دریاچه خورده می شدند چون مست مست بودم این صحنه هارو صحنه آهسته می دیدم و سریع تو ذهنم ماهیگیری فلای نمایان می شد و به بهانه پارتی های مکرر پای چوب و چرخ فلای هم به اون باغ بازشد و دیگه به جای بالارفتن لیوان مشروب  فلای باکسو تو دست میگرفتم و مشغول گره زدن کنار برکه مصنوعی خودمون می شدم ، ماهی هارو میدیدم چهار متر دور تر از من در حالا ورجه ورجه کردن هستند و شوقو اشتیاقم برای گرفتن اونا با سیستم فلای بیشتر می شد . . . .



فکر می کردم تو طبیعت هستم و برکه جلوم دریاچه هست تمام اصول ماهیگیری و استتار و سکوت رو رعایت می کردم اونجا گل زیاد بود برای همین زنبور های عسل زیادی اونجا مشغول پرسه زدن روی گل ها بودند و توی آب هم می افتادند و ماهی های کپور هم سریع ترتیب اونارو می دادند خوب فلای یعنی الگو برداری از طبیعت ، نه من می خواستم فرمول شیمی کشف کنم یا صفینه فضایی هوا کنم فقط باید تو فلای باکسم دنبال پشه مصنوعی زنبور می گشتم و اونو تو ماهیگیری فلای استفاده می کردم و از طبیعت و اتفاقاتی که اونجا می افتاد الگو برداری می کردم . . . .




 






دستام می لرزید مثل اینکه نماینده فلای کارای ایران بودم می خواستم یه سیستم ماهیگیری رو برای اولین بار تست کنم اونم صید ماهی کپور بافلای بود به اندازه کافی همه رو شگفت انگیز کرده بودم در صید ماهی قزل آلا با فلای حالا نوبت ماهی کپور بود . . . . .
تا پشه رو روی آب انداختم به جای اینکه ماهی ها بیان  به سمتش همه ماهی ها فرار می کردند کار ساده ای نبود با سعی و تلاش فراوان آخر موفق شدم ماهی هارو فریب بدم . . .
زمانی که دیدم یه ماهی کپور با دهان باز به سمت پشه مصنوعی زنبور من اومد و انو بلعید و به زیر آب رفت با صدای بلند گفتم yes    yes   yes   خودشه و سرچوب فلایم یک دفعه نیم دایره شده واقعا حس خوبی داشتم موفق شده بودم با سیستم فلای فیشینگ ماهی کپور بگیرم و خیلی خوشحال بودم ، این صحنه زیبا هر هفته تکرار می شد و صید ماهی کپور برام خیلی معمولی شده بود و از ماهیگیر بودن خودم لذت می بودم که یه ماهیگیر فلای کارم که داره ماهی کپورو با سیستم فلای میگیره اون لذتی که چوب وچرخ فلای بهم می داد اون بزری های مشروب در برابرش هیچ بودند . . . .
Yes yes yes


ارادتمند شما  ابی فیشر
اتریش
7/1/2013


فیلم صید و رهاسازی ماهی کپور



No comments:

Post a Comment

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....