Search This Blog

Sunday, January 6, 2013

سخت ترین شرایط فلای فیشینگ دنیا ولی خیلی ساده


سخت ترین شرایط فلای فیشینگ دنیا ولی خیلی ساده


 مقاله داستانی ولی کاملا آموزشی

الان دیگه یه ماهیگیر فلای کار ساده نبودم و چنتا قزل آلای مشتی با فلای گرفته بودم و ماهیگیری فلای برام علامت تعجب نبود و ایمان داشتم به سیستم ماهیگیری که انجام می دادم . تو هر برنامه ماهیگیری که می رفتم فقط سیستم فلای همرام می بردم و فقط فلای کار می کردم تا اینکه سری برنامه های ماهیگیری تو یه جای مرموز مثل تالاب با پوشش گیاهی و نی زیاد شروع شد می دونستم حتی راه رفتن تو همچین جای خطر داره و پوشش گیاهی به صورتی که اگه بتونم رودخونه رو هم به بینم هنر کردم چه برسه ماهی بگیرم تازه باتلاق عمیقی سرتاسر محیط رو گرفته بود که تا کمر تو باتلاق و شل باید راه می رفتیم تا به رودخونه برسیم حتی از تجمع نی ها آسمونم نمی دیدم فقط صدای فرار کردن موجودات رو در اطرافمون می شنیدیم با صدای خش خش کردن . . . .
مجبور بودیم برای حرکت چوب های ماهیگیری رو باز کنیم تا بتونیم راه بریم ، با خودم می گفتم اگه من بتون تو این شرایط ماهی قزل آلا با فلای بگیرم یه رکورد بجا موندنی از خودم تو خاطراتم به جا میزارم   . . . . 
آروم و سینه خیز لای نی ها به سمت رودخونه می رفتیم کاملا استتار و بدون سرو صدا من ماهی های قزل آلای مولدو می دیدم که لای نی ها حرکت می کنن و شکار می کنن  . . .  کاری از دستم بر نمی اومد الا نگاه کردن این صحنه های زیبا . . . .
تصمیم گرفتم فلای کار کنم تو این شرایط ، می دونید با خودم چی گفتم ؟ گفتم تو سیستم کپورگیری پرتاب های بلند میشه ماهی های خوبی گرفت ولی در بعضی اوقات و شرایط دریاچه پرتاب های کوتاه بهتر جواب میده خوب سیستم فلای هم همینه درسته فلای اکثر تاکتیکاش با پرواز های بلنده ولی خیلی سیستم ها در فلای هست که اکثرا نیازی به پرواز نخ نداره و با چند متر نخ آویزان از سر چوب میشه ماهیگیری رو انجام داد مثل همین کاری که من کردم میون اون هم تجمع نی ها و پوشش گیای تو اون باتلاق ها  . . . .
دیگه می دونستم پشه های استیمری که داشتمو فقط اگه چند متر دور تر از خودم برسونم و زیر آب اونو آروم جمع کنم اگه ماهی قزل آلا اون به بینه بهش حمله می کنه و همین کارو کردم و قبلش یه لیدر بلند به اندازه طول چوب ماهیگیریم انتخاب کردم و پشه استیمر ebi fly pattern خودمو انتخاب و سر لیدر متصل کردم و 30 سانت قبلش سرب زیتونی متصل کردم و میون اون نی ها فضای کوچیکی پیدا می کردم تا پشه رو اونجا بندازم و آروم با دست نخو جمع کنم . . .  . صدها بار این کارو انجام دادم نتیجه روانی کننده ای بدست آودم چند تا حمله قلبی و حمله ماهی داشتم داشتم دیونه میشودم از هیجان . .  .
نمی دونم چی شد تو آخرین کشش ماهی از میون کدوم نی ها بیرون اومد فقط دیدم چوب که تو دستمه داره از میون نی ها به درون نی ها اون دو متر انور تر میره اینقدر با ماهی جنگیدم تا تازه دیدمش و با تمام استرس و هیجانی که داشتم ماهی رو به درون نت هدایت کردم و اول به خودم و بعد به دوستانم و در آخر به ایران ثابت کردم تو سخت ترین شرایط ماهیگیری ایران هم میشه با فلای ماهی گرفت من تا کمر بندم تو باتلاق بودم میون اون همه نی که حتی 1 متر جلوترمو نمی دیدم واقلا معجزه ماهیگیری رو داشتم می دیدم ماهی رو آزاد کردم و به سمت دیگه نی ها رفتم جای که آب هنوز زلال بود جای قبلی آب گلا لود بود همون صحنه حمله ماهی قزل آلای دباره تکرار شد تا موفق شدم سه ماهی قزل آلا بگیرم با کلی حمله ماهی و حمله قلبی و فرار ماهی . . . . .
فکر کنم دیگه حرفی برای گفتن ندارم دیگه از این ساده تر نمی شد فقط تنها کاری که کردم تو اون یک درصد دیدی که به روخونه داشتم پشه استیمرو به اونجا هدایت کردم و آروم  آروم  زیر آب به طرف خودم هدایتش کردم و ماهی قزل آلای  مولد بهش حمله کرد از این ساده تر نمیشه البته فکر نکنید اونجا ماهی زیاد داشت نه تو استان فارس هیچ جاش نمی تونی 10 تا ماهی قزل آلا با هم به بینی  پراکندگی ماهی ها خیلی زیاده و تعداد ماهی ها خیلی کمه . . . .
الان داشتم محل زندگی جدیدو تو کانادا می دیدم که 15% خشکی و 75 % دریاچه و رودخونه داریم واقعا دیونه میشم تا به اونجا برسم راستی می تونید شما هم سرچ کنید عکساشو به بیند دارم میرم منترال سرزمین رویایی من اونجا انواع ماهی های مهاجم هست مثل انواع اردک و سوف و قزل آلا ، حالا وقت کردیم یه سری هم به کپور های مشهورش می زنیم . . . .
نمی دونم باید کدوم ماهی رو بگیرم تو این همه بارش باران الاهی . . . .
اولین کاری که می کنم می خوام اولین آرزوی ماهیگیریمو برآورده کنم و اونم اینه برای اولین بار تو زندگیم اردک ماهی رو به بینم بعدش دومین خواستم صید ماهی  bass هست و در آخر هم یه سری به سالمون های که تازه از دریا دارن میان رودخونه میزنم . . .
یه کمی تعریف کردم خابتون نبره
ارادتمند شما ابی فیشر
6/1/2013
اتریش

چگونه می توانیم ساده سیستم فلای فیشینگ کار کنیم


3 comments:

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....