Search This Blog

Saturday, January 5, 2013

شناخت تجهیزات ماهیگیری - تجهیزات دریایی


شناخت تجهیزات ماهیگیری - تجهیزات دریایی

سلام دوستان عزیز دباره برگشتم با یه مقاله کاربردی دیگه فکر کنم الان همه دوستانم خواب باشن من دارم این مقاله رو می نویسم اینجا ما 7 ساعت از شما عقب تریم و هنوز هوا روشنه . . . .
در این مقاله در مورد شناخت تجهیزات ماهیگیری دریای صحبت می کنم کاملا به صورت ساده ولی کاربردی حتی شاید شما را در خرید لوازم ماهیگیری دریایی کمک کنه . . .
در ابتدا در باره سیستم ماهیگیری و تجهیزات ساحلی صحبت می کنیم ، به سیستم ماهیگیری ساحلی سورف کستنگ هم میگن دلیلش استفاده از پرتاب بلند از لب ساحل می باشد و سیستم ماهیگیری سورف کستینگ را بیشتر از ساحل های ماسه ای انجام میدند.
برای یک ماهیگیری ساحلی ما دقیقا می تونیم از تجهیزات ماهیگیری انتظاری کپورگیری استفاده کنیم که قبلا مفصلا توضیح داده شده ولی در این مقاله کمی تخصصی تر در مورد تجهیزات ماهیگیری ساحلی صحبت می کنیم . . .
در ماهیگیری ساحلی ما به نیاز سیستم ماهیگیری داریم که بتوانیم با آن پرتاب های بلندی داشته باشیم یکی از دلایل پرتاب بلند ما اینکه زمانی که ما از ساحل دریا ماهیگیری می کنیم باید برای رسیدن طعمه به عمق زیاد پرتاب بلندی داشته باشیم و برای رسیدن به پرتاب بلند باید تجهیزات اون روداشته باشیم که الان می خوام در باره اون صحبت کنم اول از چوب ساحلی شروع می کنیم ، چوب های ساحلی معمولا به طول 4.50 متر می باشند طول چوب ساحلی کمی بزرگ تر از چوب های انتظاری کپوریه و یه فرق عمده ای که وجود داره چوب های ساحلی از دسته چوب های پرتابی می باشند و این چوب های تلسکوبی تعداد تیکه های جمع شوندش کمتر از چوب های معمولیه مثلا اگه یه چوب کپور گیری تلسکوبی 5 تیکه تا شونده داشته باشه چوب های پرتابی ساحلی 3 یا 4 تیکه تا شونده بیشتر ندارن و تعداد کم تیکه ها منجرب پرتاب بلند میشه برای همین چوب های ساحلی وقتی جمع می شوند طول بلندی دارند مثلا 1.35 متر  جمع شده یه چوب تلسکوبی ساحلیه و نکته دیگه که مهمه در چوب های ساحلی دسته بلند اون درسته بلند باعث ایجاد اهرم بلند تر در پرتاب های ساحلی میشه جنس هم در انواع مختلف کربن یا فایبر گلاس یا ادقامی از این دو می باشده یه چوب خوب بستگی به مایه ای داره که پیاده میشید و از جای که خرید می کنید . . . اکشن یه چوب های ساحلی هم می تونه میانگین 350 گرم رو داشته باشه . . .
الان نوبت موتور های ماهیگیری ساحلی شما می تونید حتی از موتور های کپوری خودتون استفاده کنید و در کل موتور های ماهیگیری ساحلی از سایز بالای بر خوردارن و وزن بالای دارند و جزء  بزرگترین موتور های ماهیگیری محصوب می شوند و میزان گنجایش نخ روی آنها بسیار زیاد هست و معمولا سایز های 6000 به بالا استفاده می شود تا 7000 و . . .
و در ادامه این  مقاله به ماهیگیری دریایی در عمق می پردازیم که روی قایق انجام میگیرد ، در این سیستم ماهیگیری از چوبهای سنگین و نیمه سنگین استفاده می شود با اکشنهای رقمی بالا و اکثرا در طول های کوتا .   در ماهیگیری روی قایقی چیزی به عنوان چوب تلسکوبی وجود ندارد و همه چوب ها تو پر و تیکه ای هستند در چوب های روی قایقی هرچه تعداد تیکه های چوب ماهیگیری کمتر باشه مقاومت اون بیشتره مثلا چوب های یک تیکه مقاومت بیشتری نصبت به چوب های دو تیکه و سه تیکه دارند.
اکشن های چوب های ماهیگیری دریایی اکثرا بالای 300 گرم هستند و زیر این اکشن به درده نصب پرچم برای قایق می خوره یا سوتون اتصال لامپ و . . . 
اکشن در ماهیگیری روی قایق خیلی مهمه می باشد مثلا یه ماهی یک کیلویی در عمق 30 متر تا بخواد بیاد روی آب فکر کنم 10 گیلو نیرو تو هر ثانیه به چوب و ماهیگیر وارد می کنه . . .
نمی خواد زیاد تخصصی برید خرید کنید یه چوب دومتری دوتیکه با اکشن 350 گرم تا یه کوسه 10 کیلویی جواب میده با با ماهیگیر و موتور وکلاج و نخ استانداردم کمکتون می کنه . . 
چوب 1.80 هم خوبه چوب دیگه بزرگ تر از 2.10 نباشه که عصبی میشم و از قایق به درون آب می ندازمتون ، چوب بلند تو قایق معنای نداره .  چوبها اصلا کربن درصد زیادن نباشه سعی کنید موادش بیشتر فایبر گلاس یا پلاستیک فشرده باشه حتی تو خیلی از چوب های دریای یه سیم بکسل هم رد شده . . .
موتور هم می تونه یه موتور مهشر باشه با یه مارک توپ البته بستگی به مایه گذاشتن شما برای خرید داره  و از جای که خرید می کنید ، سایز موتور می تونه مثل سایز موتور کپور گیری انتظاری باشه و حتی مشترک ولی پیشنهاد من یه موتور گردن کلفت 5000 حرف نداره با یه دسته بزرگ که ماهی رو از عمق 50 متر به بیرون بکشی و شکستش بدی ، یادش بخیر همین 2 ماه پیش بود رو قایق تو عمق دریا تو بندر رستمی تو تاریکی شب با همین اطلاعات این مقاله رو قایق داشتم تن تن گربه ماهی از عمق 50 متر میووردم تو قایق دیگه ملوان خوابش برد بچه ها  روه بیهوش شدند من هنوز تا ساعت 4 صبح داشتم گربه ماهی بزرگ می کشیدم تو قایق. . .
نخ هم می تونه براید باشه از این تابیده ها که ما بهش می گیم ابریشم ، هرسایزی که دوست داشتی حتی 50 فقط لیدر رو باید یا سیسم بکسل بگیری یا نخ معمولی مقاوم . . .
خوب به نکات کیلی ماهیگیری روی قایق نزدیک میشیم مثلا لوازم ماهیگیریت خیس نشه اگه شد براش صلوات بفرست یا هوا دریا بهش نخوره اگه خورد براش صلوات بفرست قلاب و لیدر و سرب سنگین زیاد به همرات باشه چون بعضی از ماهی ها به سرب حمله می کنند می کنن و میبرن یا ماهی نخو می بره هووو هزارتا کار مهیج اتفاق می افته . .  . حتما انبر انبر دستی سیم چین و . . .  همرات باشه نه نترس سیمکشی و برق کشی قایق نداره باید قلابو از ته گلو ماهی سمی بکشی بیرون ، دستکش مقاوم یادت نره دستکش کلفت . . .
نویسنده :
ابی فیشر
اتریش 20013/1/5

No comments:

Post a Comment

گزارش ماهیگیری فلای فیشینگ صید ماهی قزل الا

  گزارش ماهیگیری فلای فیشینگ صید ماهی قزل الا