Search This Blog

Tuesday, January 15, 2013

ماهی قزل آلا همون ماهی قزل آلاست


ماهی قزل آلا همون ماهی قزل آلاست

ماهی قزل الا همون ماهی قزل آلاست فرقی نمی کنه ایران باشی توی رودخونه های استان فارس باشی یا کانادا باشی استان کبک تویکی از رودخونه های منترال یا آلمان باشی تویکی از روخونه های جنوبی این کشور ماهی قزل آلا همون ماهی قزل آلاست .
مثلا ماهی های قزل الای امریکای جنوبی فرانسوی حرف نمی زنن یا قزل الا های ایران فارسی حرف نمی زنن ، زبان بین ماهی ها در تمام دنیا مشترکه شاید کمو بیشتی در تغذیه آنها به دلیل شرایط و محیط متفاوت باشد ولی عادت غذای و مهاجم بودن اون ماهی ها ثابته و نگران نباشید ماهی های قزل الای تمام دنیا مثل ماهی های قزل الای ایران مهاجم و کمی خنگ هستند و به راحتی به طعمه مصنوعی حمله می کنند حالا طعمه طبیعی که اصلا دیگه تو بحث های ما ماهیگیران به ظاهر ورزشی نیست و به دنبال روش های مدرن ماهیگیری هستیم . . . 
زیاد وارد جزعیات نمیشیم و کلی صحب می کنیم. خوب تو ایران یه اطلاعاتی از ماهیگیری و صید ماهی قزل آلا به دست اوردیم و الان به زودی راهی کاناداهستیم برای ماهیگیری البته با همون اطلاعات ماهیگیری ایران جای تعجب نیست به نظر من همون اطلاعات ماهیگیری کافیه برای پیش زمینه ماهیگیری و بدست آوردن اطلاعات بیشتر . اسپنینگ که کار نمی کنیم  سیستم انتظاری هم که تعطیله می مونه سیستم فلای که باید قبل از ماهیگیری یه سری به دنیای اینترنت بزنم و چنتا فیلم به بینم و نحوه ماهیگیری . . .
و یه سری هم به این فروشگاه های لوازم ماهیگیری بزنیمو با چند مل از پشه های کارامد اون مناطق اشنا بشیم و حتی تهیه کنیم خوب خودم هم بیکار نمی شینم شروع می کنم به بافت استیمر های بزرگ برای ماهیگیری و تست پشه ها باید جالب باشه که مطمعنم فرقی نمی کنه قزل آلای رنگین کمان باشه یا خال قرمز یا خال قهوه ای یا سالمون همیه این ماهی ها مهاجم هستند و با پشه استیمر تحریک به حمله به طعمه میشن و باید به دنبال پشه ای باشم که بین تمام این ماهی ها مشترک باشه اینجوری ماهیگیری به روش شیرازی رو پیاده می کنیم و برای ماهیگیری ازیک پشه برای دها نمون ماهی استفاده می کنیم. . .
الان دیگه مثل گذشته ها تنها ماهی که در پیشه رو داشتیم ماهی قزل الای رنگین کمان از پرورشگاه در رفته بود ولی اینبار تمام ماهی ها اصل می باشند و اورجینال و اون حوالی ها هیچ پرورش ماهی وجود نداره و می تونه حس خوبی رو بین ماهیگیر و طبیعت به وجود بیاره و ماهیگیری بگیرو رها کن اونجا معنی پیدا می کنه . . . .
سعی میکنم کلاس ماهیگیری برم و از این فلای بنداز و جمع کن خلاص بشم و دوتا تاکتیک و تکنیک یاد بگیرم و پشه های رو آبی رو به کار بیارم و سعی کنم فلای اصیلو یاد بگیرم . . .
با این شرایط ماهیگیری ایران که داشتیم فکر کنم کمی کارکشته شده باشم برای ماهیگیری تو قاره آمریکای شمالی و ماهیگیری اونجا برام ساده تر باشه البته با تلاش و خلاقیت به راحتی می تونم خودمو با شرایط ماهیگیری اونجا همسان کنم . . .
یادمه اون زمان ها از سر نوشابه بگیر تا طعمه ماهی سوف رو تو ماهیگیری اسپنینگ به کار می بردیم تا ماهی هارو فریب بدیم و موفق می شدیم با انواع طعمه ها ماهی قزل الا بگیریم . البته در انتها می گم صید ماهی زیاد مهم نیست ، لذت بردن از طبیعت مهم تره حالا انتظار نداشته باشید رفتم سر یه روخونه تو کانادا تما ماهی هاشو یک شبه بگیرم نه شاید صید یک ماهی هم کافی بود و ما بقی رو در طبیعت بدون سپری کردیم .
ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....