Search This Blog

Saturday, January 19, 2013

Eggs Bait Fishing For Trout & Steelhead & Salmon


Eggs Bait Fishing For Trout & Steelhead & Salmon
معرفی طعمه تخم ماهی برای صید ماهی قزل الا رنگین کمان و پولادسر و سالمون


سلام به دوستان عزیز با یک مقاله کاربری دیگر در خدمت شما هستیم و با اطلاعاتی که اخیرا در جستجو در اینترنت به دست آوردم و مطالبی که قبلا در تجارب شخصی ماهیگیری داشتم و راهنمایی های جناب آقای مهندس حسن دلفروش این مقاله رو به شما تقدیم می کنم .


مثل همیشه در جستجو در فیلم های منتشر شده در اینترنت مطالب بسیار مفید و آموزندی رو به دست آوردم و اطلاعاتی که از قبل داشتم و خودم با این دسته از طعمه ها داشتم منجرب شد که به فکر نوشتن این مقاله بیوفتم البته در ابتدا باید عرض کنم در فیلم ها صحنه های رو دیدم که زیاد خوشایند نبودند مثلا برای تهیه نمونه طبیعی تخم ماهی این تخم ها را از ماهی های قزل الای مولد ماده می گرفتند و به نظر من استفاده از طعمه های طبیعی اونم موادی که از خود ماهی گرفته شده باشه زیاد جالب نیست ولی حالا که تو کل دنیا دارن با این روش و طعمه ها ماهیگیری می کند ما هم در باره اون می نویسیم .


در شروع باید در این باره ما بدانیم که چرا ماهی های قزل آلا و پولادسر Steelhead و سالمون به خوردن تخم ماهی علاقمند هستند ، در طبیعت موجودات برای بدست آوردن کالری کافی برای ادامه زندگی همیشه به دنبال غذا های بودند که بتواند این نیاز های جسمی اونها را برطرف کند و یکی از غذا های که سرشار ار پروتین می باشد همین تخم موجودات می باشد فرقی نمی کنه چه موجودی هست ولی در تمام موجودات تخم گزار این رسم هست که در اولین فرصتی که به دست می آورن سعی در خوردن تخم مجودات دیگر یا هم نوع خود می کنند.


 درماهیان هم به همین صورت هست تخم ماهی یک منبع پر انرژی برای  این دسته از ماهی های نیرومند هست که نیاز به انرژی زیادی برای شکار کردند دارند و گذشته از اینها مهاجرت انواع ماهی های قزل الا و سالمون ها از دریاها و دریاچه ها به روخانه ها برای تولید مثل و انتشار این تخم ها در آب منجرب شده چه ماهی های بومی رودخانه چه غیره بومی رودخوانه همه ساله با این تخ ماهی های سرگردان در آب رو به رو بشنوود و به خوردن آنها عادت کنند و اکثر ماهیگیران از این رویداد طبیعی طبیعت در بین آبزیان استفاده کردند تا بتواند این ماهی ها را با همون طعمه های که همیشه منتظر آنها بودند صید کنند. البته قابل ذکر هست که این طعمه های تخم ماهی همیشه طبیعی نیستند و خیلی از ماهیگیران از طعمه های طبیعی در ماهیگیری استفاده نمی کند ولی آمدند مشابع این تخم هارو ابداع کردند و حتی فلای کار ها هم پشه های شبیه به این تخم های ماهی های قزل آلا بافتن و نمونه های ژله ای و پلاستیکی آن با همون رنگ بو هم تولید شده و دیگه ماهیگیری رو برای ماهیگیران خیلی راحت کرده فقط باید این تخم های ماهیگیری رو تهیه کنید و یه  روز خوب در ماهیگیری داشته باید.


در ایران عزیزمان هم یه چند سالی بود که این نوع طعمه ها روی بورس اومدن و ماهیگیر ها به وفور از ان استفاده می کنند و خودم من و گروه ماهیگیری ما هم بنیان گزار ترویج این طعمه ها در جنوب کشور بودیم اینقدر با این طعمه های که از اینور اونر دنیا سفارش می دادیم رفتیم ماهیگیری و عکس و مقاله گذاشتیم که دیگه استفاده از این طعمه ها یه چیز رایج بین ماهیگیرا شده بود و خیلی خوشحالم که هم وطن های عزیزمان با علم روز دنیا ماهیگیری می کنند البته با کمی ابتکارو خلاقیت بیشتر.

تخم های طبیعی ماهی قزل الا یا پولادسر Steelhead


خوب در این قسمت در باره تخم های طبیعی صحبت می کنیم و نحوه استفاده واتصال اون بر سر قلاب ، از آنجای که می دانید تخم های ماهیگیری در هنگام تکامل در مدت کوتا مثلا یک هفته می تونه در رنگ های مختلفی شکل بگیره مثلا در ابتدا زرد رنگ هستد بعد به رنگ نارنجی و یا قرمز و در گاهی اوقات به رنگ سبز فسفری یا سفید هم گرایش پیدا می کنه و این نکته بسیار جالب در استفاده از این طعمه ها می باشد.


 به دلیل شکننده بودن این تخم های طبیعی ماهیگیران که نمی توانند تک تک این تخم هارو به سر قلاب به زنند برای همین آمدند این تخم ها رو به تعداد دلخواه در یک توری ریختن و این تخم ها را با توری که دور آنها پوشیده شده محفوظ کرند تا راحت تر به سر قلاب نصب گردد و ماهی بهتر اون به بینه   این توری ها مثل این نقل های جشن امام زمان هست که تو خیابونا پخش می کنند هست نقل های که تو توری ها ریختن و بستن ، البته نکته اساسی در بسته بندی این تخم ها رنگ بندی این تخم ها می باشد ماه باید از نخ و توری هم رنگ تخم ها استفاده کنیم تا ماهی های باهوش مثل پولاد سر Steelhead و سالمون به راحتی فریب ماهیگیر را بخورند.
















این تخم های طبیعی که در بسته های توری قرار گرفتن با روش های مختلفی به سر قلاب متصل می شوند یا مستقیم به خود قلاب متصل می شوند یا در نخ ریسه قرار میگیرند یا توسط انشعابی مثل جوشانده به قلاب متصل می شوند .

 

تخم های مصنوعی ماهی قزل الا و پولاد سر Steelhead


در دنیای تجهیزات ماهیگیری و طعمه های مصنوعی که وارد میشی بسته بندی های می بینی با انواع رنگ  و شکل های مختلف ، این تخم های ماهیگیری مصنوعی با همان رنگ و بوی طعمه تخم طبیعی ماهیگیری رو برای ماهیگیران بسیار ساده و آسان کرده که یک نمونه از این تخم ها پاوربیت هست که خود من زیاد در صید ماهی قزل آلای رنگین کمان استفاده کردم که در رنگ های زرد ، سبز ، قرمز و . . .  مجود بود که همانند تخ ماهی طبعی بسیار سبک و معلق در آب بودند به نحوی که کاملا شناور بودند و در زیر آب به میانه های آب میومدند و در دید کامل ماهی قزل آلا قرار می گرفتد و سه عدد آنها یه قلاب فلزی رو در آب شناور نگهه می داشت .


نمونه های دیگر این تخم ها به صورت خمیر شکل بود که ماهیگیر باید خودش این خمیر هارو روی قلاب شکل می داد که برام زیاد جالب نبودند و هیچ وقت هم از آنها در ماهیگیری جواب نگرفتم .
نکته جالب در ماهیگیری با این تخم های ماهیگیری مصنوعی بودار در ای بود که در تاریکی مطلق ما در طبیعت با سیستم انتطاری بارها موفق به صید ماهیقزل الا شدیم جالب وبد ماهی قرل الا هم از حس بویایی خودش برای پیدا کردن طعمه در تاریکی شب استفاده می کنه.
تویه کشوری هستم که کسی معنی حرفامو نی فهمه و با کسی حرف نمی زنم ولی اینجا تو اتاقم شبانه روز می نویسم تا شاید یه هم وطنم بتونه نوشته هامو به بینه.


تشکر از جناب آقای مهندس حسن دلفروش به خاطر راهنمایی ها
ارادتمند شما ابی فیشر

مشاهده ویدیو های در این رابطه

Baiting up with roe for steelhead



EGG SACKS   TROUT BAIT how to



Fishing Salmon Eggs in Streams



How To Cure Eggs (Borax Cure)



How to rig XFactor Egg Clusters to catch more Salmon, Steelhead and Trout 



How to tie roe bags



No comments:

Post a Comment

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....