Search This Blog

Sunday, January 6, 2013

چگونه می توانیم ساده سیستم فلای فیشینگ کار کنیم

چگونه می توانیم ساده سیستم فلای فیشینگ کار کنیم



به صورت داستانی و کاملا آموزشی

این یه داستان واقعی که دارم در باره اون مقاله ماهیگیری آموزشی می نویسم داستان ماهیگیری فلای خودم که شاید برای شما جالب و آموزشی باشه و شما رو حتی به تونه به ماهیگیری سیستم فلای وادار کنه و به شما ثابت کنه که سیستم ماهیگیری فلای سخت تر از دیگر سیستم های ماهیگیری نیست و فقط کمی پشت کار می خواد پس با من باشید تا داستان فلای کار شدن خومو تو اولین برنامه موفق آمیزی که موفق به صید چنتا ماهی قزل آلا ی خوب برای اولین بار با سیستم فلای شدم به پردازیم مو به مو. . . . .
داشت یه برنامه ماهیگیری قزل الا با دوستان شکل می گرفت یه رودخونه جدید تو استان فارس که از آبشار مارگون سرچشمه می گرفت و به چند رودخونه دیگه منتهی می شد مثل همیشه من سره دوراهی بودم که سیستم اسپنینگ بردارم یا سیستم فلای ؟ چوب چرخ اسپنینگ رو انداختم گوشه اتاقم و سیستم فلای به همرام برداشتم حالا می گم سیستم فلای فکر نکنید 400 نوع لوازم تخصصی نه فقط یه چوب و یه موتور که نخ فلای اون دیگه پوسیده بود و یه سه چهار متری نخ ساده که برای لیدر استفاده می کردم و چند مدل پشه که آماده خریده بودم و چنتا مدل پشه عجیب غریبی که خودم بافته بودم فقط همین من نه لوازم فضایی داشتم نه یه گروه فلای درجه یک تازه هنوزم ماهیگیری فلای آماتور دارم ولی به همین آماتور بودن خودم هم افتخار می کنم چون فلای کارم . . .
سیستم ماهیگیری خودمو برداشتیم وبه سر خیابون رفتم که دوستان تو مسیر مارو سوار کنن ، بلاخره بعد از نیم ساعت تخیر دوستان رسیدن و همه مشتاق برای ماهیگیری دوستان ماهیگیر که هم  لانسه کشی همون اسپنینگ کار می کردن و هم طعمه طبیعی من هم یه ماهیگیر ساده که همش جای تعجب تو سرش بود ای خدا میشه من هم موفق باشم و جلوی ودستام کمو زیاد نشم و با فلای فقط یه ماهی 200 گرمی بگیرم . . . .
مسیر پیچ و خم جاده های فارسو ادامه دادیم تا صدای رودخونه رو از پشت درخت ها رو شنیدم و دستام مثل همیشه شروع به لرزیدن کرد از شوق ماهیگیری و استرس فلای کار کردن  . . . . .
کنار رودخونه رسیدیم همه دوتا تیکه چوب سر هم زدند و یه گره و لانسه و تو مسیر رودخونه نا پدید شدند من موندمو  چوب و چرخ فلای و چنتا پشه ای که حتی اسمشونو نمی دونستم. . . .
چهار تیکه چوب فلای رو با خونسردی سر هم زدم و موتور فلای رو به انتهای دسته چوب فلای متصل کردم و نخ فلای رو از میون حلقه ها عبور دادم و یه نخ سایز 30 ساده که داشتم به انتهای نخ فلای گره ساده زدم ، فکر کنم گره لوپ تو لوپ بود و طول نخ لیدرو به متراژ طول چوبم گرفتم و دست کردم تو جعبه فلایم یه پشه نمفت انتخاب کردم و مشغول ماهیگیری شدم . . . .
یکی از دوستانم از کنارم گذشت و گفت ابی پشه ای که استفاده می کنی خیلی کوچیکه یه پشه بزن سر لیدر که مثل لانسه برق بزنه و بزرگ باشه ماهی ها به بینن و بهش حمله کنند خوب من هم حرف دوست عزیز رو گوش کردم و  جعبه پشه هارو نشونش دادم خندید گفت اینا چیه اینا خیلی کوچیکه !!!! با خودم گفتم ای خدا حالا چیکار کنیم یادم افتاد یه جعبه پشه دارم که پشه های براق بزرگ برای دریا بافته بودم اونو در اوردم و نشون دوستم دادم باوتون نمیشه این صحنه سرنوشت سازی بود که پشه ای به نام ebi fly pttern  به وجود اومد ، دوستمون میون هفت یا هشت پشه ای که بافته بودم یه پشه ای رو با انگشتاش بهم نشون داد و گفت اینو تست کن پشه ای که با موی دختر بلند و پوست چیپس و سیم تلفون براق مسی رنگ و یه پر قرمز و نوار فلشبک ساده بافته شده بود منم با خودم گفتم وای یعنی می گی اینجا ماهی های داره که دهنش اینقدر باز میشه و رفتیم ماهیگیری ، پرتاب میکردم و جمع می کردم با خودم می گفتم مگه من چی از سیستم لانسه کشی کم دارم باید ازسیستم لانسه کشی الگو برداری کنم تا بتونم ماهی هارو فریب بدم البته جای که ماهیگیری می کردم می دونستم رودخونش ماهی داره ولی نمی دونستم کجاش . . .
خوب گفتم لانسه زیر آب حرکت می کنه برق می زنه ماهی قزل آلا رو تحریک می کنه خوب پشه گنده  و براق من اون درخشندگی رو داره ولی زیر آب درست نمیره اومدم 30 سانت قبل از پشه دست بافت خودم یه سرب متصل کردم تا پشه زیر آب حرکت کنه . . ..
یه جای ایده آل رو انتخاب کردم با عمق مناسب ، رفتم هی پرتاب می کردم پشه رو ، مثلا 4 متر ، زیاد نخو تو هوا مثل حرفه ای ها نمی تونستم به پرواز دربیارم چون پشه و سربه سنگین بودند برای همین سه چهار متر نخ رو آویزون کرده بودم مثل شلاق می نداختم انتهای یه چاله آب و جمعش می کردم . . .
تو همین حس ها بودم که یه لکه سیاهی از یه ور روخونه پشه ماهیگیریمو دنبال کرد و  نا پدید شد دستو پام شروع کرد به لرزیدن نمی تونستم رو پام وایسم از استرس و هیجان چند بار دیگه همون مسیر رو انتخاب کردم و پشه رو پرتاب کردم تا آخر همون لکه سیاه زیر آب نمایان شد تو کشش پشه به پشه دست سازم حمله کرد سر چوب نیم دایره شده بود هم ماهی جنگجو بزرگی بود هم جریان آب وزنشو چند برابر کرده بود با ورتون نمیشه چوب چرخ سبک فلای تو دستم منم حول شده بودم نمی دونم چیکار می کنم ماهی هم در حال فرار و جنگندگی اینقدر با ماهی جنگیدم تا ماهی تصلیم ابی شد و خودشو دودستی تقدیم نت ماهیگیری کرد و با نت ماهی رو خودم از آب بیرون اوردم تا اول به خودم ثابت کنم که ماهیگیری فلای اصلا تو ایران سخت نیست و محال نیست بعد به دوستام و شهرم ودر انتها به کل ایران ، که فلای هم اصلا چیز ناشناخته ای نیست و این حرف اشتباهه که فلای تو ایران جواب نمی ده مگه ایران چیش از دیگر کشور ها کمه ماهیش همون ماهیه رودخونشم همینجور . . . .
همون روز یکی یکی ماهی های قزل آلا با همون سیستم ساده به پشه ابی فلای پترن حمله می کردن و من هم زیر اون نت می زدم و از آب در می اوردم . . . .
این برنامه ماهیگیر سرنوشت ماهیگیری منو تقیر داد و از یه ماهیگیر همه کاره یه فلای کار ساخت و همین الانم که کشور اتریشم چنتا ابی فلای پترن تو دکور گذاشتم و می خوام یه روی دباره به تولید انبوح برسونمش . . .
اون روز گذشت و من تو چنتا رودخونه دیگه با همون نمونه پشه و سیستم ماهیگیری چنتا قزل آلای خوب گرفتم و چند نمونه دیگه اون پشه رو بافتم در رنگ های مختلف و سایز های مختلف و همگی جواب دادند تا به خودم ثابت کنم ماهیگیریم شانصی نوبده و الان دیگه فلای برام عجیب نیست و سیستم فلای برام غریبه نیست و یکی گفت چه سیستمی کار می کنی سرمو بالا می گیرم میگم fly fishing
روز های آخر که ایران بودم تو این وبسایت و اون وبسایت و هزاران ایمیلی که دریافت می کردم یا تماس های تلفنی متوجه شدم که تونسته بودم یه جرقه ای برای ترویج فلای ایران بزنم و الان خوشحالم تمام بحث های گروهای ماهیگیری چه در وبلاگ چه در سایت و فیسبوک ماهیگیری فلای شده .  . . . .
حتی در برنامه های آینده  خودم می خوام تو کلاس های ماهیگیری فلای شرکت کنم انشالاه برنامه های ماهی گیری مفصلی تو کانادا دارم . . . .
ارادتمند شما ابی فیشر

شناخت تجهیزات ماهیگیری / تجهیزات کپور گیری


No comments:

Post a Comment

ماهی استیل هد

  ماهی استیل هد وقتی در استان برتیش کلمبیا کانادا ماهیگیری می کنی همه    به دنبال رویای صید ماهی استیل هد هستند  این ماهی از اقیانوس آرام وا...