Search This Blog

Wednesday, January 30, 2013

معرفی ماهی Atlantic salmon


Atlantic salmon

قسمت اول


Atlantic salmon شاه ماهی روخانه Cascapedia

سلام به دوستان عزیز یه مدته که دارم درباره ماهیگیری در کانادا تحقیق می کنم و دوست عزیزم جناب آقای مهندس حسن دلفروش هم در این مسیر من را خیلی راهنمایی می کنند تا اکنون هر مطلبی رو که بدست آوردم را در وبسایت قرار دادم و امروز با یکه رودخانه ای آشنا شدم که کلا مسیر مقاله نویسی من رو از این به بعد تغیر خواهد داد و این رودخونه به نام Cascapedia می باشد رودخونه ای که اقیانوس اطلس رو به استان کبک کانادا متصل می کنه و  منجرب ورود ماهی های Atlantic salmon به این رودخونه میشه که این اطلاعات شور و اشتیاقی رو در من ایجاد کرد که دباره به ماهیگیری امیدوار شدم و  حاضرم سالیان سال رو انتظار بکشم که شاید روزی موفق به ماهیگیری با فلای در رودخانه Cascapedia بشم .


رودخانه Cascapedia به خاطر ورد ماهی های Atlantic salmon به این رود معروف می باشد و این سالمون ها در وزن های مختلقی می باشند که تا وزن 24 کیلوگرم در این رودخانه صید شده  ، رودخانه Cascapedia به عنوان یکی از غنی ترین رودخانه های که در آن ماهی قزل آلا و جود دارد در استان کبک کانادا به رسمیت شناخته شده است.


در رودخانه Cascapedia علاوه بر رود ماهی های سالمون آتلانتیک ماهی قزل آلا و ماهی کپور و ماهی سفید نیز وجود دارد .


در ادامه مقاله به این نکته اشاره کردند که طبیعت بسیار زیبا و ماهیگیری خاص این رودخانه این محیط را یک جازبه گردشگری تبدیل کرده .
ماهی Atlantic salmon در آب های شور اقیانوس اطلس زندگی می کنند و صرفا فقط برای تخم گزاری وارد رودخانه های آب شیرین می شوند .


زمانی که ماهی سالمون اقیانوس اطلس وارد رودخانه ها برای تخم ریزی می شود حدود 40% از تخم های این ماهی توسط ماهی های قزل الا خورده می شود و بی دلیل نیست که ماهیگیران از تخم ماهی برای صید قزل الا در کانادا استفاده می کنند .
مهاجرت ماهی های سالمون آتلانتیک از ماه های March  و  Juneشروع می شود . و ماهی ها زمانی رو برای ورود به رودخانه انتخاب می کنند که سطح آب در یا بر اثر جز و مد به بالا ترین نقطه امکان رسیده باشه .


ماهی های سالمون آتلانتیک معمولا بین 71 تا 76 سانتیمتر طول دارند و وزن به میانگین 3 تا 5 کیلو دارند ولی رکورد صید سالمون آتلانتیک تا وزن 45 کیلو به ثبت رسیده .
این ماهی ها زمانی که وارد رودخانه های آب شیرین می شوند رنگ عوض می کنند و شکل بدن آنها دوکی شک می شود البته بیشتر در ماهی های نر و به رنگ قرمز تمایل پیدا می کنند و در ماهی های جوان تر خال های قزمط و آبی به وجود می آید و مسن تر ها لکه های سیاه به خود می گیرند.


زمانی که نوزاد های سالمون آتلانتیک از تخم بیرون می آیند تا بعد از زمان کنده شدن زرده از شکم آنها به شکار می پردازند و غذای اصلی آنها نرم تنان و بی مهرگان هست و یک ماهی سالمون آتلانتیک بالغ علاقه شدیدی به خردن بچه ماهی دارد . و حتی این سالمون ها علاقه شدیدی به خوردن تخم ماهی قزل الا دارند برای همینه که خیلی از ماهیگیران برای صید این دسته ماهی ها از تخم ماهی برای صید آنها استفاده می کنند . غذاهای رایج ترین ماهی سالمون آتلانتیک عبارتند از: caddisflies، blackflies، mayflies و stoneflies. و  . . .


ماهی های سالمون آتلانتیک بسیار جنگنده هستند و به دلیل زندگی در اقیانوس ها باله های بسیار قوی دارند حتی این ماهی ها یک باله غیره ارادی دارند برای شنا کردن این باله مثل قلب انسان هیچ وقت از تکان خورند خسته نمیشه  وباعث دائم شنا کردن این ماهی می شود
دوستان این مقاله بیشتر معرفی این گون ماهی بود و ابتدا اطلاعات مختصری از این ماهی رو به دست آوردیم و در آینده نزدیکه در باره تاکتیک های صید این ماهی صحبت خواهیم کرد  . . . .




شکر از مهندس حسن دلفروش از راهنمایی ها
ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....