استفاده از کلاچ در صید ماهی در سیستم فلای
فیشینگ
چرخ یا موتور فلای فیشینگ یکی از ساده ترین چرخ های
ماهیگیری می باشد که تا به حال دیدم زیادهم پیچیده نیست یک محور اصلی دارد که نخ
روی اون پیچیده میشه و دسته ای که ما اون محور را می چرخانیم هم بسیار کوچک می باشد
و از همه مهم تر وزن چرخ های فلای بسیار کم می باشد چرخ های فلای هم مانند دیگر
چرخ های ماهیگیری دارای سیستم های خواص خود می باشد که در مدل چرخ های متفاوت هستد
این سیستم ها مثلا دکمه قطع و صل کردن صدای گردش موتور یا کلاچ دیسکی یا کلاچ ساده
در چرخ ها می باشد . . .
تو برکه ای که ماهی کپور صد می کردم برای اینکه ماهی های که
می گرفتم صدمه نبینند مجبور بودم که در هنگام خسته کردن ماهی ها دائم از کلاج
استفاده کنم و تا حدودی با نحوه استفاده از کلاج آشنا شدم به امید پروردگا یه ماهی
گردن کلف بزنید با فلای اون وقته که متوجه می شید چقدر نقش این کلاچ در صید ماهی
مهم هست. اون اطلاعاتی که بدست اوردم و
خودم انجام دادم کلاج دادن به ماهی در حال فرار به دو صورت انجام می شه یکی با
استفاده از تنظیم درجه کلاج که روی موتور موجود می باشد که با چرخاندن ان میزان
رها شدن نخ را با فشار تنظیم می کنه که عملکردش مثل کلاچ های دیگر موتور های
ماهیگیری می باشد و در روش دوم یا موتور ، کلاج نداره یا ماهیگیری وقت نمی کنه دست
به کلاج بشه و با قرار دادن دست زیر چرخ فلای میزان رها شدن نخ و گردش موتور رو
کنترل می کنه که روش جالبی هست به نظر من اون روش دومی فرقش با روش اولی در اینه
که در روش اولی با استفاده از مکانیک ما کلاج رو تنظیم می کنیم ولی در روش دوم با
استفاده از دست این کار رو انجام می دیم البته نباید فراموش کنیم روش دوم فقط مختص
ماهی هان آب شیرینه در دریا روی قایق در صید ماهی های آب شور این کار امکان پذیر
نیست کلاج دادن با دست و ما باید از کلاج خود موتور استفاده کنیم چون امکان داره گردش سریع موتور در چرخش در
هنگام فرار ماهی به دستان ما صدمه وارد که.
No comments:
Post a Comment